پروفیل z-کاربرد پروفیل زد -فروش فولاد ساختمانی-قیمت فولاد ساختمانی-ورق ساختمانی
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

پروفیل زد چیست؟- فروش انواع فولاد آلیاژی-فولاد ساختمانی-ورق-تسمه-میلگرد-لوله ((قیمت مناسب))

پروفیل z-کاربرد پروفیل زد -فروش فولاد ساختمانی-قیمت فولاد ساختمانی-ورق ساختمانی

پروفیل z که به نام «پرلین زد» نیز معروف است. یکی از انواع مصالح ساختمانی است که شکلی مانند حرف انگلیسی Z دارد. پروفیل زد از انواع پروفیل‌های باز محسوب می‌شود.

پروفیل، یکی از انواع مصالح ساختمانی است که در یک طول معین، مقطعی کاملاً ثابت دارد. پروفیل‌ها به دو دسته‌ی کلی باز و بسته تقسیم می‌شوند. محصولاتی مانند ناودانی، نبشی، تیرآهن و میلگرد از انواع پروفیل باز هستند و محصولاتی مانند لوله و قوطی، جزء پروفیل‌های بسته محصوب می‌شوند.

پرلین زد، حاصل نورد گرم است و فرآیند تولیدی نسبتاً پیچیده دارد. نحوه‌ی ساخت پروفیل زد، بدین گونه است که:

در گام نخست، رول‌های فلزی وارد کارخانه می‌شوند و به سمت دستگاه برش سرازیر می‌گردند تا در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی برش بخورند.

در گام دوم، ورق‌های برش خورده، در دستگاه مخصوص ساخت پروفیل زد قرار می‌گیرند. در فرآیند شکل دهی، خم‌های متعددی در هر ورقه ایجاد می‌گردد (این خم‌ها در ضخامت یا اندازه اولیه‌ی ورق، هیچ اثری ندارد.)

در گام سوم، پروفیل از سمت دیگر دستگاه که مخصوص بررسی شکل و مقطع است، عبور می‌کند. تا در مقاطع متعدد تولید شود و به شکل زد درآید.

در آخر، هر کارخانه، متناسب با درخواست و نیاز مشتری، پروفیل‌های Z را پانچ می‌کند و چرخه‌ی تولید به پایان می‌رسد.

پروفیل‌های زد بر اساس نیاز خریدار، در اندازه و ابعاد متنوع، شخصی‌سازی می‌شوند و با یک گستره‌ی متفاوت از نظر ابعاد، به بازار عرضه می‌گردند. خریداران نیز براساس نیاز خویش، ابعاد متعددی را سفارش می‌دهند.
هر پیمانکاری براساس ابعاد ساختمان یا میزان باری که اسکلت ساختمان باید تحمل کند. به پروفیل خاصی نیاز دارد. محاسبه‌ی پروفیل مورد نیاز، از جمله مسئولیت‌های مهندس ساختمان است.

پروفیل Z، دارای بال‌های پایینی و بالایی و دو لبه‌ی پایینی و بالایی است که هر کدام ابعاد و اندازه‌های خاصی دارند. ابعاد و سایزهایی که در این قسمت اعلام می‌کنیم. سایزهای معمول یک پروفیل زد است.

 

  • سایز بال بالا= از 50 تا 100 میلی‌متر، در نقشه با علامت اختصاری A
  • سایز لبه‌ی بالا= 15 تا 30 میلی‎‌متر، در نقشه با علامت اختصاری C1
  • سایز بال=50 تا 100 میلی‌متر، در نقشه با علامت اختصاری B
  • سایز لب پایین= 15 تا 30 میلی‌متر، در نقشه با علامت اختصاری C2
  • حد فاصل بین بال پایین و بال بالا= 100 تا 400 میلی‌متر، در نقشه با علامت اختصاری H

 

 فـــولاد رســـول دلاکــان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
09122136675
02128423820
واتس آپ :09122136675
فکس: 02128423820
اینستاگرام :fooladdalakan
ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: پروفیل z , پروفیل ساختمانی , پروفیل زد , ورق ساختمانی , فولاد ساختمانی , فولاد آلیاژی , فولاد صنعتی , ورق آلیاژی , لوله آلیاژی , تسمه آلیاژی , میلگرد آلیاژی , قیمت فولاد آلیاژی , فروش فولاد آلیاژی , قیمت ورق ساختمانی , فروش ورق ساختمانی , ورق st52 , ورق st37 , ورق a36 , ورق mo40 , ورق ck45 , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: